Dzisiaj jest wtorek, 12 grudnia 2017 r

 

Imieniny obchodzi: Joanna, Aleksandra, Dagmara  

W sierpniowym wydaniu miesięcznika samorządu terytorialnego „Forum Samorządowe” ukazał się artykuł wraz z sondą dotyczący kampanii reklamowych browarów, wykorzystujących nazwy i wizerunki miast, w których warzone jest piwo.
 
Czy jest to intratna i nader atrakcyjna, bezpłatna forma promocji miasta?
Czy piwowarski produkt lokalny o nazwie takiej samej jak nazwa miasta może być siłą napędową promocji?
 
Gdyby władze samorządowe Łomży chciały samodzielnie przeprowadzić podobną kampanię reklamową, musiałoby zainwestować co najmniej kilkaset tysięcy złotych, na o wiele mniejszym obszarze oddziaływania takiej promocji. Inne miasta również zawdzięczają ogólnopolska reklamę, istniejącym od wielu lat lokalnym warzelnią piwa. Burmistrz Żywca nie ukrywa, że miasto w kraju i zagranicą jest kojarzone z browarem. Ale podkreśla, że miasto nigdy nie promuje produktów tej firmy.
 
Jednak marketing oparty o alkohol wzbudza duże kontrowersje, źle się kojarzy znacznej części społeczeństwa preferującej zdrowy i aktywny styl życia. Wywołuje również ostry sprzeciw środowisk abstynenckich, instytucji i organizacji prorodzinnych, ośrodków leczących i wspomagających osoby uzależnione od alkoholu.
 
Takie działania promocyjne, zarówno duże kampanie ogólnopolskie, jak i te lokalne, wspierające finansowo miejscowe imprezy, w dalszej perspektywie przynoszą zagrożenie właściwej realizacji polityki społecznej przez samorządy i państwo.
 
Reklama piwa, nawiązująca do regionalnego piwa, sugeruje, że miasto nie ma nic więcej do zaoferowania – tylko używki ! - ostrzega Sylwester Staniszewski, Przewodniczący Krajowej Rady Związków i Stowarzyszeń Abstynenckich.
 
Jak różne są opinie i spojrzenie na piwowarski marketing promocyjny można przekonać się czytając wypowiedzi osób zaproszonych do sondy, przeprowadzonej w sierpniowym numerze niezależnego miesięcznika „Forum Samorządowe”.

 

Piwo z miasta czy miasto od piwa ?
Czy kampanie reklamowe browarów służą promocji miasta

 

 

 

Sonda "Forum Samorządowego" z przedstawicielami samorządu, organizacji abstynenckich i biznesu wykorzystującej techniki brandingu.

 

 

 

 

 
   

 

 

 

Miesięcznik "Forum Samorządowe poświęcony jest działalności jednostek samorządu terytorialnego Polski.

 

 

Czytelnicy to samorządowcy z całego kraju, członkowie organizacji pozarządowych. Miesięcznik to baza dobrych praktyk, analiza wielkich i małych projektów.
   

 

     

odwiedzin:1217 dzisiaj:83 on-line:1
Copyright © 2012 by Krajowa Rada Związków i Stowarzyszeń Abstynenckich
Creative Stanley & Włodek